Selagi Nadiku Berdenyut

Dalam kerendahan diri,ada ketinggian budi. Dalam kemiskinan harta,ada kekayaan jiwa.Dalam kesempitan hidup,ada keluasan ilmu maka dalam nikmat anugerah yang diraih,pastikan ada keinsafan hakiki...

Friday 8 January 2010

Selayang Pandang

Sepasang Patung Ais 20 Mac 2009

Syukri Di Syria 27 Mac 2009

Rumah Di Hai Zuhur 07 Mei 2009


Dengan lafaz bismillah saya memulakan coretan.. Setelah hampir setahun saya berada di bumi anbiya' ni,tak banyak sedikit saya akur jua permintaan sahabat-sahabat yg pastinya rindukan bahan-bahan cerita buat renungan kasih kumpulan kami..

Mula menjejakkan kaki di bumi anbiya' pada Feb 2009 bersama suami tercinta. Masa itu kami menyewa di hotel Karina. Antara yg mula dikenali ialah Sabran,Afiq,Khidier,Arif,Bob beserta yg lain-lain. Kenangan bermain salji bersama kalian,memang best..jangan lupa kepada 'pasangan patung ais' Kepada Syukri,terima kasih bawa jalan-jalan ke Syria..jangan lupa 'Montana Pizza'.. Selain itu terima kasih juga kepada Syauqi & Nabila yang sudi menemani kami jalan-jalan selama hampir 3 hari..teringat 'bundle'..

Awal Mei 2009 anak-anak tersayang sampai sini. Alangkah bahagianya kerana dapat berkumpul sekeluarga. Kami tinggal di 'Hai Zuhur' yang memang agak jauh dari pekan & tempat tinggal pelajar-pelajar tapi Alhamdulillah masih ramai yang sudi melapangkan masa datang bertandang terutama Mustaqim yang sanggup mengayuh basikal lebih-lebih lagi waktu kami keputusan bekalan air..jauh jugak tau.. Terima kasih kepada semua syabab yang sudi hadir ke majlis kenduri rumah kami. Maaf tidak dapat menjemput akhwat kerana tidak cukup ruang..maklumlah rumah comel.. tak ketinggalan ribuan terima kasih kepada Hidayah,Nadhirah,Azzyati & Azza yang sudi membantu memasak.

3 bulan kemudian kami terpaksa berpindah ke 'Hai Mustashfa kerana sebab-sebab yang tak dapat dielakkan. Tapi kali ini agak berdekatan dengan pekan. Pergi pasar cuma berjalan kaki je.. Ribuan terima kashi kepada teman-teman yang sudi membantu kami memindahkan barang-barang. Agak terkilan juga kerana dari ramai-ramai teman syabab yang ada, hanya beberapa orang saja yang sudi meluangkan masa seperti Arif Azfar,Helmi,Shauqi,Nizam,Mustaqim,Fakok & beberapa orang lagi. Tidak lupa kepada Miji & Afiq yang sudi membantu masak makan malam kami hari itu.

Meriah sungguh majlis Rumah Terbuka Aidil Fitri di rumah kami pada 25 September 2009. Dibuat dalam suasana santai tapi begitu mesra.. Dihadiri juga tetamu dari Malaysia iaitu ust Zahari guru pengiring pelajar dari KIAS & ust Fairoz Tinbalan Dekan Akademik Islam KUIS. Tak ketinggalan tetamu arab iaitu Abu Syaif, Abu Hibbah & ayahnya yang sudi menikmati juadah selera Malaysia. 'Sedap' kata mereka sehingga Abu Hibbah membungkus kuih raya untuk dibawa pulang.

Kami berbesar hati menerima tetamu2 dari Malaysia..rasa terlerai rindu kepada sanak saudara & sahabat.. Antara keluarga pelajar yang sudi mengunjungi teratak kami ialah tuan Hj Ismail & Hjh Ratnawati(ibubapa Izzat), Hj Mohd Nor sekeluarga(keluarga Abu Bakar) juga Hj Mohd Farid & Hjh Zahrah bt Sawadi(ibubapa Nadhirah). Antara tetamu kehormat pula ialah Dr Johari bin Mat selaku Ketua Eksekutif Kolej Islam Antarabangsa Sultan Ismail Petra(KIAS) serta Mejor Nazri. Selepas ini jika ada keluarga yang datang dari Malaysia...jemput-jemputlah ke rumah kami...

No comments:

Post a Comment